Thursday, March 17, 2011

sedap tapi bahaya


assalamualaikum semua.



ni da lewat malam, malas la nak membebel
panjang2 dan lama2. hihik.
hari ni just nak share pasal chewing gum.
tidak dapat dinafikan, saya sangat suka makan
chewing gum sbb rasanya yang enak a.k.a sedap.
tapi saudari dan saudara nak tahu something
tak? saya baru discover something
yang membuatkan saya berhenti makan benda ni.
saya masih berasa ragu2 untuk makan ini.
dalam islam, kalau kita ragu kat sesuatu benda,
maka benda tu secara automatik akan jadi haram
untuk kita.
thats why i dont eat them anymore until i found out 
the truth. ok, sila la tgk gambr di bawah
dan baca penerangannya.
sila kelik utk paparan yang lebih jelas ye.
alamak! xdapat kelik la.
nevermind, saudari saudara sekalian
sila lah besar kan mata anda. :P













ohhh yaa..
i almost forgot. hihi.
saya dapat information ni
dari sebuah blog, tp sayugianya
saya xingt link blog tu.
and i cant share it with u all.
SORRY GUYS.




AND 



kalau saudari dan saudara sekalian
ada apa2 maklumat tentang benda ni,
sila lah share ye. xbaek kedekut ilmu.
lagipun dapat pahala tau. :P



ok




gudnite!






=)

3 comments:

  1. haizzz... camtox pun ada... paksa laa kmk benti jwak tox... huhu~ bye2 my lovely super delicious chewing gum... TT_TT

    ReplyDelete
  2. lol. niza. jgn bersedih. hahahahaxD nok jenama malaysia ya? wrigles ka apa nmnya. termasok ka cikui?

    ReplyDelete
  3. hani : ya kmk xtawuk. hihik. tp tgk la, ank extra and juicy fruit ya sapa producer nya. mun producer nya wrigles better iboh. ckgu tusyen kmk penah madah kt singapore nak chewing gum kdak di banned bah sbb nya xbgus.
    kmk xingt la knk nya xbgus. lak la kmk try cari kt intenet. hihik

    haniza : boh sedey. kmk paham perasaan ktk.
    kmk suka aluu makan ank juicy fruit ya.
    tp bila tauk ya. fuhhh gler terkzutt kmk. haha. alu trauma kmk nanga chewing gum ya gk. telan aek liur ajak laa. ;p

    ReplyDelete